Turku AMK yhteishaun markkinointikampanja - Kohderyhmämarkkinointia suoratoiston avulla

Turun Ammattikorkeakoulu lähti vuoden 2021 yhteishaun opiskelijarekryyn hakemaan uusia kanavia ja tapoja tavoittaa kohderyhmäänsä. Nuoren potentiaalisen opiskelijan tavoittaminen on viime vuosina muuttunut yhä haastavammaksi, kun milleniaalit ja Z- sukupolvi on kadonnut perinteisten medioiden kuten TV, sanomalehti ja radio ääreltä. 

 

Toteutus

Loimme AMKlle markkinointiratkaisun, joka hyödynsi suoratoistopalveluita ja “striimaajien” vaikkuttajayhteistyötä. Koostimme yhdessä asiakkaan kanssa tehokkaan kampanjan, jossa suoratoistopalvelun ja sisällöntuottajien kanavien kautta tavoitamme vähintään 50 000 uniikkia silmäparia, vain kahdessa (2) viikossa ja kustannustehokkaasti. Kampanjan kohderyhmänä oli 16-36 vuotiaat nuoret.

 

Lopputulos

Kampanja oli tuloksestaan erittäin onnistunut. Yhteistyössä kolmen eri vaikuttajan ja heidän kanavansa kautta, vain kahden viikon aikana, saavutimme 52 000 uniikkia silmäparia, 175 000 katsomiskertaa ja 450 000 impressiota.

Teemme yhteistyötä mm.