Sotka - Uusi asiakasryhmä nuorista aikuisista

Lähtökohta

Sotka on pitkäikäinen ja perinteinen huonekalukauppa, jolla on edullinen ja kattava tuotevalikoima. Sotka-ketju, 49 myymälää ja verkkokauppa Suomessa, tunnetaan helppoa asiointia arvostavan asiakkaan ostopaikkana. Ikääntyvä asiakaskunta ja markkinointipanostus televisioon sekä printtiin johtivat siihen, että tulokset alle 35 ikäryhmässä taantuivat. Sotkalla on kuitenkin vahva tarve kehittyä ja halu sekä resursseja tehdä uusia asioita - eri tavalla!

Toteutus

Grail Group loi kattavan sisällöntuotantoratkaisun tukemaan uuden, nuorta aikuista puhuttelevan, pelaamisen tuotteiden brändin julkaisumarkkinointia. Kuukauden kestäneessä kampanjassa oli mukana neljä vaikuttajaa ja kohteena alle 35v yleisö.
Pääosin Twitchissä toteutetun kokonaisuuden aikana tehtiin relevanttia sisältöä huipentuen “superliveihin” Sotkan-myymälästä. Brändille dedikoitu sisällöntuotanto ja tarkkaan valitut kanavat tavoittivat sekä aktivoivat onnistuneesti haluttua yleisöä.
 

Lopputulos

Kampanja ylitti odotukset saavuttamalla 103 000 uniikkia kuluttajaa ja 429 000 näyttökertaa Sotkan tuotelanseerauskampanjalle. Tavoitettujen katsojien ikäryhmä kohdentui lähes täydellisesti: 91% oli 16-35 välillä. Samalla Sotka sai kerättyä merkittävää kuluttajadataa, positiivista palautetta ja kohdeyleisön huomion erittäin kustannustehokkaalla tavalla. Kaupallisena tuloksena oli, että uuden tuotelinjan ensimmäinen erä myytiin samantien loppuun.

"En tiennytkään, että Sotkasta saa tällaista!"
Chat-kommentti katsojalta

Otataanko lyhyt 30 minuutin palaveri teille sopivasta kampanjasta?

Ota yhteyttä »

Teemme yhteistyötä mm.